måndag 1 februari 2016

VÅGA VÄLJA NÄRPODUCERAT!




Packat kött redo för frysen!



Hello måndagskväll!


Har både tränat och duschat efter jobbet och hamnade nu här en kortis innan läggdags. 
Jag vet inte hur det är med er, men för vår familj är det oerhört viktigt varifrån köttet vi äter kommer ifrån. Dansk fläskfilé oc bacon dissar vi helt likaså "billig" oxfile´från pampas. Det köttet har ju åkt långa sträckor för att komma hit och danska grisar vet vi ju alla hur de har det, så, nä, det väljer vi helt bort.
Vilken tur vi har som har den bästa köttbutiken med närproducerat kött och charkvaror bara några minuters bilväg bort. Jag har som måtto att köpa allt kött vi äter därifrån. Det märks i plånboken, men känns lättare i hjärtat när man vet att djuren haft det bra och humant innan de gått till slakt.

I helgen var jag till bästa RJ närproducerat och köpte en stor laddning köttfärs, fläskfile´och strimlad biff, till flera middagar framöver. 
Av köttfärsen är det tänkt att vi ska göra ett rejält lass med köttbullar och biffar. Perfekt att ha i frysen och ta fram, steka och koka makaroner eller potatis till så är middagen färdig i ett naffs! Guld värt stressiga vardagskvällar då maten ska stå på bordet i brådrappet.

Kan verkligen tipsa er som bor i närheten om RJ närproducerat utanför Varekil på Orust. Den butiken är bara bäst och har världens gulligaste personal bakom disken. 
Mer info om RJ närproducerat hittar du här ---->

Det var mitt lilla måndagstips, det!

Ha det bäst alla ni som kikar in här! Gör gärna ett avtryck, då blir jag superglad!

KRAM



Inga kommentarer: