torsdag 28 maj 2015

DUKAT & KLART & HELGEN STÅR FÖR DÖRREN IGEN




Så här såg det ut hemma hos oss i söndags då mina fina vänner kom på brunch. Vänner som jag lärde känna när vi började på lärarprogrammet för snart 13 år sedan, och som jag värderar högt och är oerhört tacksam över att vi har kontakt och umgås än idag...
Är så glad över mina Mateustallrikar som jag gärna dukar med när det vankas middagar/luncher med goda vänner eller bara för att det är helg. Glasen kommer från Lagerhaus, kaffemuggarna i glas hittade jag på IKEA, servetterna från Blomsterlandet och underläggen från ICA Maxi.




Go´torsdagskväll!

Oups, nu gick det visst en vecka igen, sedan jag bloggade senast. Vart tog tiden vägen? Var det inte söndag rätt nyss?!
Hursomhelst blev det lite tid till övers att uppdatera bloggen. Helgen och veckan som gått har varit både social och rolig. I söndags  hade jag som sagt mina goa´vänner här på brunch, mycket trevligt och gott om jag får säga det själv. Jag bjöd på bl.a amerikanska pannkakor med tillbehör, baguetter med smarriga pålägg, fruktsallad, brownies, muffins, you name it!
På tisdagen vankades det sommarfest på barnens förskola. Vädret vart perfekt för att sitta på en picnickfilt och fika och lyssna till sångerna barnen övat in. De var så duktiga!
Lite vemodigt är det allt då prins K slutar på förskolan lagom till sommarlovet för att börja i förskoleklass till hösten. Känns overkligt att min lilla prins blivit så stor.

Oj, nu susar klockan iväg igen, borde stänga ner nu och krypa till kojs i en renbäddad säng. Trots min lediga fredag så måste jag upp i tid för att skicka iväg stora A med bussen till skolan. Tur att det bara är imorgon och nästa fredag, sedan är det sommarlov och vi kan ha sovmorgon på våra lediga fredagar.


KRAM OCH GODNATT PÅ ER!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt! Kram U