onsdag 23 september 2015

KÄRT ÅTERSEEENDE






Hej fina!

Nu verkar hösten vara på intåg på riktigt med regn och rusk, inte mig emot. Känns som man är färdig med sommaren nu, tack vare den fina finalen i Augusti.

För några helger sedan var jag hemma hos mina fina vän M på tjejmiddag. 
Vi lärde känna varandra som nyblivna lärarstudenter och har sedan dess följts åt. 
Är så glad över vår vänskap, allt känns så naturligt och självklart när vi ses.
 Förutom jag var det några andra av M:s tjejkompisar som jag blivit väl bekant med genom åren tack vare vår gemensamma vän.


Vi inledde kvällen med gott bubbel och tillhörande smarrigt tilltugg som var liknande detta, supergott, så detta ska jag definitivt servera som tilltugg nästa gång vi har gäster hemma på middag.


M hade dukat och fixat så fint och till varmrätt blev det ugnsbakad lax med pressad potatis och supergod sallad med  bla. blåbär och chevreóst. Jag som tidigare inte varit jätteförjust i just chevre´ost, ändrade helt uppfattning. Och till dessert hade M bakat en supersmarrig snickerskladdkaka.




Grymt god lax, som jag absolut tänker laga till familjen någon helg framöver!


Smaskig avslutning på en mycket god och trevlig middag.

Sedan blev det tjejsnack, vin, snacks och choklad hela kvällen lång! 
Eftersom M bor nästan en timme från mig, fick jag sova över, vilket henne andra kompis gjorde så det blev entrevlig start på söndagen med god frukost innan jag rullade hemåt till familjen igen.
Tack rara M!

KRAM




Inga kommentarer: