torsdag 31 december 2015

EN EFTERMIDDAG & KVÄLL I STORA STADEN


Coola menyn på Grill Grotesque.....




Hej på årets sista dag!



Hur har ni det? vi tar det riktigt lugnt och softar i myskläder här hemma en stund till. Ikväll ska vi åka hem till min kusin med familj och fira in 2016 tillsammans med dem. Vi fick äran att stå för desserten. 
Vad det blir ska ni få se lite senare.

Igår hade jag och maken en mysig eftermiddag och kväll på tumanhand i stan. Farmor "lånade" barnen för att gå på Saltkråkan som är årets jullovsteater som spelas på Lisebergsteatern just nu.
Efter lite rea -och presentkortsshopping (hade massor liggande hemma som behlvdes sätta sprätt på!). Var det mysigt att slå sig ner på restaurang Grill Grotesque som ligger på Linnégatan.
 Kan verkligen rekommendera denna restaurang för alla som uppskattar grillat. 
Jag började med liten fördrink på prosecco, fläderlikör och lime, så himla god och läskande!

Sedan fortsatte vi med god mat, för egen del blev det grillad kalventrecote med parmaskinka, salvia, tomat- och sparrissallad, örtrostad potatis och gremolata. Så himla gott, köttet var så mört att de smälte i munnen och tillbehören passade perfekt till!
Maken tog Grotesques burgare som han var helnöjd med!



Smarrig fördrink innan middagen!


Undertecknad njuter av lugnet och en god drink!


Kalventrecote med tillbehör, godaste köttet jag ätit på länge!


Makens burgare, med smarriga hemgjorda pommes till....

Efter middagen tog vi spårvagnen mot bion och kikade på nya Star Wars filmen. Så himla bra! Får 5 av 5 möjliga av mig.


Blev ju lite shopping ochså. Hittade en underbar  långkofta i trenchcoatmodell på Gina Tricot som jag slog till på. Innan hade jag ondgjort mig över deras små storlekar och att jag aldrig hittar något där, men tji fick jag, behövde till och med gå ner en storlek, Hurra!





Carlings fyndade jagen superskön stickad tröja till halva priset och likaså på MQ, en klassisk randig stickad tröja från Flippa K, sååå nöjd med mina fynd! 


Nu är klockan över lunch och vi ska snart festa på min hemgjorda smörgåstårta som nyårslunch. Ska bara invänta maken, svärfar och svåger först som fäller träd.

Jag önskar er en underbar nyårsafton och en fantastisk start på 2016!!!!


KRAM

1 kommentar:

Bella sa...

God fortsättning!!

Så trevligt med egentid med sin stora kärlek i Götet, så viktigt att vårda relationen och perfekt för barnen att få mysa med farmor.

Hoppas 2016 börjat på bästa sätt för dig och familjen och nu måste vi bar se till att få träffas, snaaart ♥

Många kramar Bella