fredag 15 januari 2016

VÅRNYTT MED H&M & FREEDAG!


Så var den här. Nya H&M- katalogen. Ett säkert tecken på att det är ny säsong. Hittade några guldkorn både till mig och barnen och till hemmet, men vi får se om jag klickar hem det.



God morgon!

Sitter och njuter av mysig fredagsfrukost med de två yngsta. Härliga underbara fredag! Bästa dagen på veckan, om ni frågar mig. 
Passar samtidigt på att kolla lite i nya H&M-katalogen som damp ner i brevlådan, när vi var i Branäs och som jag först nu hunnit öppna.
Verkar som det är mycket folkloreinspirerat mode i vår, jag är dock så tråkig att jag oftast klär mig i enkla baskläder såsom, jeans, stickad tröja, kjol/vardagsklänningar och leggings/strumpbyxor.

Efter att ha läst boken Säker stil  av Ebba Kleberg von Sydow & Emilia de Poret, har jag gjort en stor rensning i klädkammaren och håller på att bygga upp en basgarderob som de tipsat om. Tänker att om jag satsar på lite färre kvalitetskläder som håller i flera år så kanske jag är med och bidrar till ett hållbart samhälle även där, något som de skriver om i sin bok.

Sedan är det såklart inte fel att komplettera med lite från H&M och de andra stora kedjorna, speciellt för mig som jobbar som lärare i förskolan, så föredrar jag att ha en tröja från te.x H&M på jobbet än min fina Filippa K-dito.

Lite favoriter hittade jag dock i H&M -katalogen:


Svart brunbeige-mönstrade kappan gillade jag! Addera ett par  jeans i boyfriend modell och ett par ballerinas, så har man en snygg våroutfit!


H&M-home hade lite go´bitar, kuddfodralet med insekten på hade gärna fått flytta in här liksom fler kuddfodral i gröna nyanser. 
Vi har funderingar på att göra en pytte makeover av sonens rum. Behöver förvandla det från småbarnsrum till ett rum tillhörande en skolgrabb, med en hylla och skrivbord och tillhörande stol, och då är det kul med lite extra piff och lull lull att fixa till rummet med. 


Nog babblat om kläder och annat, ska snart bege oss till tandläkaren, för en undersökning av undertecknad. Tandläkarbesök är aldrig särskilt behagligt ,även om jag inte har stora skälvan för det så är det ju inte så att jag ser fram emot det direkt. Wish me luck!

Må så gott alla och ha en fortsatt fin fredag!


KRAM

Inga kommentarer: