söndag 7 juni 2015

EN TREVLIG AFTON MED ETT KÄRT ÅTERSEENDE & NYA BEKANTSKAPER



Hejsan på er!

Hoppas ni haft en fin nationaldagshelg. Jag blev hembjuden till min bloggkompis K på en tjejkväll. Supermysigt och trevligt att även få träffa hennes andra vänner.  
Vi har följt varandras bloggar ett bra tag och träffats IRL två ggr tidigare och det klickade direkt första gången vi sågs, känns som vi känt varandra betydligt längre tid, och  otroligt kul att finna nya vänskaper  på "äldre dar".


K hade dukat och gjort så fint och man kände sig så välkommen...


Vi startade med lite gott bubbel och olika smaskiga tilltugg medans K:s sambo grillade gott åt oss. 
Bra tillfälle att bekanta sig med de andra tjejerna som var supertrevliga!


Goda sallader, röror, grillad fläskfilé´och kyckling i stora lass, smakade supergott!



K:s hemlagade potatissallad var en av de godaste jag ätit, tsatsiki,  tomat  och mozzarella, melon och feta-sallad, många smarriga tips och inspiration till sommarens grillmiddagar.




Sedan var det dags för dessert, en liten dessertbuffe´med massa gottigheter i minivarianter så att man skulle orka smaka på det mesta, och allt som jag orkade smaka på smakade himmelskt, min absoluta favorit blev den hemlagade glassen. Ben & Jerry, släng er i väggen!









Tusen tack fina K för att du bjöd in mig, känns fantastiskt att jag fått äran att lära känna dig, fina, omtänksamma och äkta människor som du växer inte på träd.

KRAM

1 kommentar:

Bella sa...

Stooort tack för att du ville komma och för dina vänliga och fina ord, är så glad och tacksam över att ha fått lära känna dig. Känns fantastiskt att kunna lära känna nya personer som vuxen, inte helt vanligt och jag håller med dig, tänk att vi bara träffats ett par gånger, känns som så mycket fler :)

Hoppas du haft en bra start på veckan och jag ser fram emot att ta jag och M kommer och hälsar på dig!!

Många kramar Bella