fredag 23 oktober 2015

NYTT I BAKHYLLAN & HELLO FRIDAY!





Kondenserad mjölk är ju god och användbar till många olika bakverk. Med chokladsmak är den garanterat fulländad!



Hello!


Hur mås det?  Fredag idag, vilket betyder min lediga dag med de yngsta i familjen. Idag vid fredagshandlingen så hittade vi denna burk på bakhyllan. Kondenserad/karamelliserad mjölk har nog de flesta hört talas om, men med chokladsmak är något nytt.
Nu ska jag bara klura på vad för gott man kan hitta på med denna.


Som sagt fredag och veckans absolut bästa och mysigaste dag, om ni frågar mig. Kylen är påfylld och huset fredagsstädat så nu kan man bara njuta av lugnet.
 Idag är det dessutom sista dagen som gräsänka  (lustig benämning, förresten!) för min del då mitt stora hjärta kommer hem från en veckas jobbresa i Staterna.
Ikväll vankas det barnens älsklingsrätt till middag, gräddig köttfärssås med spaghetti och sedan blir det fredagsmys i soffan i vanlig ordning med popcorn och chips.
När de lagt sig vankas det en cider och Modus på tv4 play för min del. Missade senaste avsnittet i onsdags och då är det himla smidigt att kunna kika ikapp på play i appletv:n.

Jag önskar er den allra bästa fredagen!


KRAM

Inga kommentarer: