onsdag 21 oktober 2015

SUSHIPREMIÄR (FÖR VISSA) OCH FREDAGSMYS HOS VÄNNERNA



Ett fat med homemade sushirullar....


Goddagens finaste!

 Här är det som vanligt långt mellan gångerna, men jag har inte glömt lilla bloggen helt.
I fredags vart vi hembjudna till goda vännerna S & H på en fredagsmyskväll, med var även vännerna A & J. 
S  hade gått en kurs i hur man tillreder sushi, och ville gärna bjuda oss på sina nyförvärvade kunskaper. 
Själv har jag varit skeptisk till just sushi ganska länge, men blev positivt överraskad nu när jag vågade testa.


Några rullar med vanlig, hederlig gravad lax fanns ochså....



....Och med räkor!



Männen i mitt liv....


Till dessert bjöds vi på en underbart god äppelpaj som äldsta dottern i familjen bakat, hittade ett liknande recept på den i affären idag så till helgen får det nog bli äppelpaj till dessert.



Godaste äppelpajen jag ätit på länge!


Det blev en mysig kväll med vännerna. Under hösten har vi av olika anledningar inte haft möjlighet att ses, så det var efterlängtat att äntligen få träffas. 

Nu väntar sängen, är gräsämka fram tills lördag, då mannen är i Staterna på jobbresa. Lite knöligt att rodda allt själv, tur att man har underbara svärisar och föräldrar på nära håll som kan rycka in när det inte går ihop.
Nu blev det dock lite VAB så här i mitten/slutet av veckan så det blev lite enklare.

Jag önskar er en fortsatt fin onsdagkväll!

KRAM

Inga kommentarer: