söndag 1 november 2015

EN KUSLIGT ROLIG OCH MYSIG HELG




Måste tipsa er om en supergod dryck att avnjuta när man av olika anledningar avstår från alkohol eller vill njuta något lite lyxigt till maten som inte är lika sötsliskigt som läsk; San Pellegrino,Italiensk kolsyrad fruktdryck som är läskande utan att vara för söt. 
Mannen tyckte att tungan krullade sig när han provsmakade, jag som älskar citronsmak blev lyrisk.




Hej alla fina bloggisar!


Hoppas ni haft en lika fin helg som vi. Lördagen spenderades först i stallet hos vår lilla medryttarponny Grace med tillhörande uteritt (mycket motion för mamman som promenerade), för min och stora A:s del.  Sedan lite fix och middag innan barnen  ville gå iväg och knacka på hos grannarna för bus eller godis. 
Vi hade dock uppmuntrat dem att rita teckningar att ha med och ge till dem de ringde på oss, vilket de hade och det kändes mycket bättre än att bara gå runt och "tigga godis".
Nu var endast två grannar hemma som de knackade på hos och det är även vänner till oss så det kändes lite enklare.



Vår lilla skara bestående av häxor och en Spiderman...


Idag passade vi på att besöka kyrkan och även besöka gravar till nära och kära som lämnat oss. 
Vi tycker att det är viktigt att göra barnen medvetna även om äldre avlidna släktingar som barnen aldrig fick möjlighet att lära känna. 
Sedan åkte vi hem till mina föräldrar där vi blev bjudna på en smarrig kycklinggratäng med ris till lunch. Blev en mysig stund hemma hos dem och barnen trivs så bra med sina morföräldrar.
Till fikat hade vi med oss b.la chokladspindlar som jag bakat inför igår , men som vi glömde smaka på. 


God söndagslunch!


Läskigt goda chokladspindlar. Jag gjorde helt enkelt chokladbollssmet som jag formade i lite större avlånga bitar, rullade dem i strössel och satte på lakritssnören som ben. De blev liksom förra året uppskattade!


Nu har vi varit hemma en stund och snart blir det lite varma mackor till middag och läggning av barn, sedan ska jag landa i soffan med något bra från Netflix, innan tidig läggning av mig själv. 
Gäller att tanka massa sömn eftersom jag jobbar  ett riktigt långpass imorgon 6:15-18:00.

Jag önskar er den allra bästa söndagskvällen och en fin start på nya veckan! 
Tänk, nu är det knappt 4 veckor kvar till första advent och 8 veckor till Julafton, ser man det så , så är det inte så långt kvar till den efterlängtade Julledigheten.


KRAM



Inga kommentarer: