fredag 18 december 2015

ENKELT OCH LÄTTFIXAT MELLIS





Gårdagens mellis till kidsen....



Hej fredag!


Här vaknade vi sent efter en skön sovmorgon, långfrukost på det och man är redo för denna lediga dag med hela familjen. Ja, ni läste rätt, mannen är faktiskt ochså ledig idag och kommer att vara det under barnens hela jullov. Underbart!
Jag har dock två arbetsdagar kvar innan jag kan ta jullov på riktigt.

Igår var det julavslutning med marknad på barnens skola, ett riktigt trevligt arrangemang som engagerar barn, personal och föräldrar. Trots regnskurar var alla vid gott mod. Eftersom det är en liten skola så är alla mer eller mindre bekanta med varandra så det är kul att småsnacka med andra föräldrar där.

Nu ska jag tipsa er om enklaste melliset. Ni har säkert provat det själva, men jag vill ändå lyfta fram smidigheten och enkelheten i detta.
S M O O T H I E!
Vi har en blender här hemma som mestadels stått i köksskåpet, men nu ska den få stå framme så man påminns att använda den. Sonen önskade smoothie till mellis och så fick det bli. 
I gårdagens variant mixade jag ihop vaniljyoghurt tinade jordgubbar, vaniljpulver och en gnutta mjölk.
Det gick hem big time hos alla tre.



Inga kommentarer: