tisdag 2 februari 2016

IT´S A BABYSHOWER!



Go´kväll fina ni!



Äntligen lugnt och tyst i huset. Älskade skrottarna sussar gott i sina sängar sedan ett tag tillbaka och jag har precis öppnat macen och passar på att kika in till er.

I helgen anordnade jag och ett par tjejer vårt livs första babyshower! Det är min rara svägerska som väntar sitt första barn om lite drygt en månad, och hennes två närmaste vänner, jag och vår andra svägerska-to-be kände att vi ville fixa något mysigt  och överraska henne med det.
Efter nästan 5 månaders planering och hysch, hysch och massor av samtal till mannens bror som hon är gift med, så han var invigd i planerna.

Det blev god middag i form av tacopaj med tillbehör och sedan ett rejält fikabord med, cupcakes, fruktsallad med glass, cakepops, m.m.
Gissa om vi alla var mätta?!

Sedan fick M öppna presenterna vi köpt och även kika på blöjtårtorna hon fick, en från hennes mamma (som åkte ända från Småland för att vara med) och en från hennes nära vän.
Av mig fick hon ett babykit bestående av body, mössa och mjukisbyxa i grått och vitt, såå sött! , samt ett litet dusch-kit bestående av bodyscrub, duschcreme´och bodybutter, alltihop från Body shop
Alla som fött barn vet ju hur skön den där allra första duschen efter förlossningen är, man känner sig så trött, oren och sliten och när duschstrålarna möter kroppen efteråt känner man sig nästan renare än någonsin!

Det blev en hellyckad eftermiddag och kväll och den blivande mamman var mer än nöjd.
Bjuder på ett par bilder:


Dukat för baby-shower. Bannern beställde jag från Zingland , tallrikar, muggar och servetter kommer från Barnkalaset
En av tjejerna hade hittat några  små"prydnadsbebisar" som hon lekte med som barn och som blev perfekt bordsdekoration. Sedan stansade jag ut som babyfötter och barnvagnar i färgad kartong som matchade dukningen.





Tacopaj, som fick gott betyg av gästerna!


Gottiga godsaker i form av bla. cakepops , cupcakes, fruktsallad, glass och mycket mer....
Cakepopsen bakade M:s goda vän S, hur söta?!, kändes slöseri att äta dem, så fina att titta på!


Chokladcupcakesen är bakade av mig och för första gången blev jag riktigt nöjd med resultatet av spritsningen, har jättefina tyllar i stål från Bagaren och Kocken, men de är inte alls bra, tyvärr. Köpte därför i veckan ett set med engångs-spritspåsar i plast och i paketet följde tre tyllar i plast med, de var kanonbra att använda och bra mycket billigare än Bagaren och Kockens!



Nu börjar klockan bli sent och sängen hägrar.

Må så gott, så höres vi snart igen!

KRAM



Inga kommentarer: