tisdag 8 mars 2016

BEHOV AV UPPDATERING AV SKOGARDEROBEN





Relaterad bild



Relaterad bild


Bilder: lånade



Hej tisdag!

Kikar in en kortis medans middagspastan kokar, för att kolla skor. 
Hittade dessa två snyggingar från Rockport. Frågan är om man ska satsa på ett par med lite högre klack eller ett säkrare kort och ta ett par mer lågklackade? 
Innan jag fick barn gick jag gärna i skor med klack, men har knappt ett par skor med klack längre. Har mest blivit att man införskaffat sneakers, stövlar med låg eller ingen klack alls, och till sommaren minst två par ballerinas, så ni förstår säkert att det är en samling ballerinas jag har här hemma :-)

 Är ju som ni vet på gång att bygga upp en basgarderob, efter tips från Ebba K von Sydow och Emilia de Poret, deras bok Säker stil har jag läst från pärm till pärm mins tre gånger om och i julas rensade jag min garderob för att få plats med med mer hållbara basplagg.
På listan över saker jag behöver är:

  • Ett par svarta, enkla pumps med inte alltför hög klack

  • Svarta "snygg"-byxor

  • En grön parkas att ha under vår och tidiga hösten innan kylan slår till

  • En svart, enkel kappa/rock, "bodde" i sådana i min ungdom, men har ingen av dem kvar, nu tyvärr.

Nu har pastan kokat klart, middagstajm här!

Vi höres!


KRAM





Inga kommentarer: