tisdag 24 november 2015

DIREKTIMPORTERAT FRÅN ITALIEN




Svärmor och svåger har varit på resande fot och besökt bl.a Italien. Med sig hem till oss hade hon med sig lite trevliga italienska delikatesse; trefärgad farfallepasta, organiskt råris samt en läcker kryddblandning. Lyxigt med matvaror som kommer direkt från utlandet.




Hejsan denna regniga tisdag!


Jösses vad det börja skymma tidigt på eftermiddagen. Det regniga och gårmulna vädret  idag gör väl sitt ochså, antar jag. Igår hade vi nästan -10 och fin frost på marken, idag +5 och regn. 
Jag föredrar det förstnämnda vädret, då v faktiskt går mot 1:a advent och då måste det vara kyla och frost, gärna lite snö,  tycker jag.
I helgen tog jag fram alla adventssakerna och det riktigt kliar i fingrarna att pynta, piffa och baka saffransbullar.
Får hålla mig till det närmar sig helgen, men det är svårt att vänta :-)

Nu ska jag strax fixa lite middag till mina hungriga kids, korv Stroganoff med ris serveras det här idag. En riktig vardagsklassiker hemma hos oss och som står på meny åtminstone varannan vecka.
Vad äter ni?


KRAM




Inga kommentarer: