fredag 20 november 2015

HELGEN RUNT HÖRNET


Tjuvstartat lite med adventspiffet, så idag fick en julstjärna flytta in på matsalsbordet....





Hej på er!


Fredag, veckans bästa dag och vetskapen om en två helt lediga dagar med la familia gör att man mår alldeles förträffligt!
Idag har vi både hunnit fylla på kylen med massa gott inför helgen och nästan gjort klart adventsstädningen. Känns skönt att det är fixat så kan man bara piffa, pynta och njuta av adventshelgen nästa helg.
Mellan varven massa mys med mina två yngsta, förstås!
Blev dock lite besviken idag. 
Besökte nyaste blomsterbutiken i närområdet och tänkte köpa med mig en fin helgbukett eller några fina snittisar iallafall. Sagt och gjort så blev det. Vad jag inte kollat var att de var totalt utblommade, det var inte jag som tog de, utan floristen valde ut dem. 
Blev sååå besviken, det är väl det här som kallas lyxproblem och man ska väl inte gnälla, men när man köper lite dyrare blommor förväntar man sig lite annan kvalitét än om man handlar på ICA
Jag har har dock köpt fantastiska buketter och snittisar på ICA för en bråkdel av vad dessa kostade, som hållit sig fina i nästan två veckor, så priset verkar inte avgöra den saken.
Så det slutade med att jag tröstshoppade en julstjärna på ICA istället.

Nu ska jag snart förbereda middagen, fläskfilé Africana med ris, serveras det hos oss, vad äter ni ikväll?

Önskar er en underbar start på helgen!


KRAM



Inga kommentarer: