torsdag 21 januari 2016

BÄSTA BOKEN JUST NU




Fin både på utsidan och insidan, älskar den puderrosa nyansen på omslaget!



Tjingeling!

Kikar in en snabbis för tipsa om en bok jag fullkomligt älskar (om man nu kan säga så om en bok som handlar om mode och yta!).
Underbara Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret har skrivit en riktig trevlig bok där de djupdyker i ämnet mode och hur man bygger upp den perfekta basagarderoben. 
Med handfasta tips lotsar de oss de oss igenom hur man bäst gör en storrensning bland sina kläder och vad som är bra att ha i basgarderoben samt trevliga intervjuer med människorna bakom märken som bla. by Malene Birger, WHYRED, Carin Wester, HOPE, bara för att nämna några.

Blev så inspirerad att jag inledde min julledighet med att storrensa klädkammaren och börjat bygga upp en basgarderob som som är hållbar år efter år. Det är dock lite kostsamt, då man ofta får vad man betalar så det kommer ta ett tag, men det är så värt det! 

Kan verkligen rekommendera denna bok, har läst den från pärm till pärm ett flertal gånger och så himla praktiskt att slå upp om olika kläd -och stylingtips.

Nu har helgen börjat här. Torsdag it is och arbetsveckan är slut för min del. Kylen är påfylld med god mat inför helgen och nästa vecka, huset är så gott som färdigplockat/städat, så nu ska jag bara njuta av min lediga fredag med barnen imorgon.

Må så gott, alla!

KRAM

Inga kommentarer: