söndag 27 december 2015

JULEN 2015 - BILDREGN



Hej igen!


Sitter och kollar igenom bilderna från julhelgen och tänkte bjuda på ett litet smakprov. 
Julafton firade vi hemma hos svärföräldrarna med svågrar, svägerskor och gamlafarmor. 
På Juldagen firade vi Jul hemma hos mina föräldrar och min syster. Skönt att inte behöva åka emellan ställena på Julafton utan ta varsin heldag med respektive föräldrar.

God Julmat , klappar och mys präglade båda dagarna.
Här kommer bildregnet:




Den fina dukningen. Svärmor är en fena på snygga dukningar och öga för festliga detaljer.


Den hemkokta fikonmarmeladen som  jag kokat föregående kväll, passade bra till kex och en bit god brie....



Mums!






God dessert på kvällen i form av saffranspannacotta made by me!


På juldagen bar det som sagt av hem till mina föräldrar och där även min syster befann sig. Även här blev det mycket och god Julmat, orkade inte fota allt så här blev det mer bilder från julklappsutdelning och fikat....


Fina julgranen hemma hos mamma och pappa i deras uterum.


Stora A fick u uppgift att läsa på paketen så att julklapparna hittade sina ägare.


Gott fika i form av chokladcrisp, choklad -och mandelmuffins, mjuk pepparkaka, smörkola och kokosbollar.


Barnen blev överraskade med en godispizza....

Vi har haft det så mysigt hos våra föräldrar och barnen fick fina och lite för många julklappar, men det kanske hör till?!
Nu laddar vi om för det stundande nyårsfirandet. I år ska vi fira hos min rara kusin och hennes familj. Vi har fått äran att stå för desserten så nu googlas det för fullt efter något lämpligt att laga. Inga allergier förutom vår lilla A:s äggallergi behöver det tas hänsyn till så jag har ganska fria händer, ingen av er som är härinne och läser som sitter inne med något smarrigt desserttips?


KRAM


Inga kommentarer: